Boldog dolgozó, sikeres cég?
Mit mutatnak a globális és hazai wellbeing trendek:
A munkahelyi jóllét ma már nem csupán kényelmi kérdés, hanem stratégiai tényező a vállalatok sikerében – hangzott el az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) Workspace and Facilities Management bizottság (WFM) májusi ülésén.
A Gallup globális felmérése, az ICON Real Estate Management bérlői kutatása, valamint a Magyar Wellbeing Szövetség szakmai tapasztalatai is azt mutatják: a karrier, a fizikai és mentális egészség, a közösségi élmények és a pénzügyi biztonság együttesen határozzák meg, mennyire érezzük magunkat jól a mindennapokban.
A világ népességének mindössze harmada (34%) érzi úgy, hogy boldog az életben – vagyis pozitívan látja jelenlegi helyzetét és optimistán tekint a jövőbe – derül ki a Gallup 2023-as globális felmérésének eredményeiből.
A kutatás a jóllét/wellbeing öt alappillérét vizsgálta: karrier, fizikai egészség, társas kapcsolatok, pénzügyi stabilitás és közösségi élmények. Ezek együttesen határozzák meg, mennyire érezzük magunkat kiegyensúlyozottnak – nemcsak a jelenben, hanem a jövőre nézve is.

„Európa ugyan jobban teljesít, mint a világátlag, de még itt is csak a lakosság fele érzi magát igazán jól. A legfontosabb tényező a karrier – az, hogy azt csináljuk, amiben jók vagyunk, és amit szeretünk. Ez nemcsak a teljesítményünkre, hanem a mentális és fizikai egészségünkre is hatással van” – mondta Dobay Róbert, az AmCham HR Bizottságának vezetője, a Gallup eredményeit ismertetve.
Ugyanezt erősítette meg Feuertag Ottó, a Wellbeing Szövetség vezetőségitárs alapító elnökségi tagja, aki szerint a jóllét nemcsak mentális vagy fizikai kérdés – hanem ezek szorosan összefonódnak a szociális és pénzügyi biztonsággal is.

„A munkakörnyezet, az irodai infrastruktúra, a közösségi terek és a vezetői kultúra mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az emberek hogyan érzik magukat a mindennapokban.”
„A COVID óta eltelt időszakban különösen fontos lett például a home office környezet minősége. A dolgozók majdnem háromnegyede étkezőszéken vagy bárszéken dolgozott otthon, ami hosszú távon komoly egészségügyi kockázatot jelent. Az ehhez hasonló felismerések mind hozzájárulnak a testi-lelki jóléthez” – mondta Feuertag Ottó.
Kákosy Zsolt MBA FRICS, az AmCham WFM Bizottságának elnöke, az ICON Real Estate Management Property Management igazgatója a vállalati irodahasználati trendekről és az ESG-szempontok térnyeréséről beszélt ismertetve az NRC független piackutató intézet által végzett, átfogó B2B felmérés eredményeit, amelyet az ICON Real Estate Management által kezelt irodaépületek bérlőinek döntéshozói körében készítettek.

„A hibrid munkavégzés stabilizálódott: a cégek többsége nem tervezi növelni az irodában töltött napok számát. Ugyanakkor az irodai jelenlét minősége felértékelődött – a munkavállalók elvárják a kényelmi szolgáltatásokat, mint a kantin, kávézó, edzőterem, zuhanyzó vagy kerékpártároló. A fenntarthatóság is kezd fókuszba kerülni, azonban az ESG-vel kapcsolatos elvárások közül kiemelkedik az energiahatékonyság kérdése, valamint a megfelelő adatszolgáltatás” – mondta Kákosy Zsolt.
A vállalatoknak egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk az irodák megközelíthetőségére, akadálymentességére, a közösségi terek minőségére, valamint az energiafogyasztás optimalizálására – hiszen ezek a szempontok kulcsfontosságúak a munkavállalói jólléthez, és emellett a vállalati fenntarthatósági törekvések megvalósításához is elengedhetetlenek.

„A SIMO Group-nál nap mint nap látjuk, hogy a jól megtervezett munkakörnyezet nem csupán kényelmi kérdés, hanem a vállalati teljesítmény és a munkavállalói elégedettség egyik legerősebb hajtóereje. Hiszünk abban, hogy a funkció és az esztétika tudatos összhangja – a fenntarthatóság és a digitális megoldások integrációjával – képes új szintre emelni a jóllét, a munkavégzés és a közösségi élet élményét. Ezért dolgozunk azon, hogy ügyfeleink ne csak használják, hanem értsék és értékeljék is a jó tér kialakításának valódi értékeit.” – Simó Botond, a SIMO GROUP alapítója