Térben és időben más és más környezetben kell majd dolgoznunk.
Van, ahol zajlik a home office-ból a visszarendeződés, van, ahol többek között a covid generálta irodaházak tervezésének trendje miatt ez szinte már lehetetlen. Praktikusan sokkal több munkatárs, alkalmazott van, mint ahány munkaállomás kialakításra került. A világjárvány azt is megmutatta és felerősítette, hogy a technológia lehetővé teszi, hogy bárhonnan dolgozhassunk, ami azt is jelenti, hogy ha egy vállalat versenyben akar maradni a home office igénnyel szemben, akkor most már többet kell nyújtania, mint egy helyet, ahol le lehet ülni. A vállalatok tehát most elérkeztek oda, hogy átértékeljék és átgondolják jelenlegi tereiket.
Mit lehet itt tenni?
Nem új megállapításunk, hogy a munkaerő bevonzásában, elköteleződésében, hatékonyságában az anyagi juttatásokhoz hasonlóan stratégiai szerepet játszik az atmoszféra, a szín, a fény, a belmagasság, a bútorok elrendezése. Ezek megteremtéséhez jól átgondolt, legtöbbször megfelelőképpen mobilizálható, sokszor hangszigetelt, átlátható, vagy éppen elsötétíthető terekre van szükség.
Ezért mindenképpen még a gyártás előtt érdemes végig gondolni, megtervezni, hogy milyen célt szeretnénk elérni a munkakörnyezet kialakításával: más egy inspiráló, kreatív együttműködésre, vagy éppen egy elmélyülést igénylő feladatra kialakított tér. Arról nem is beszélve, amikor ezek az igények az adott projektek szerint változhatnak. A vállalatoknak ma már olyan környezet megteremtésére kell törekedni, amely lehetővé teszi, hogy a munkavállalók különböző stílusokban dolgozzanak, szocializálódjanak és kapcsolódjanak egymással. Ilyenkor van igazán szükség a terek rugalmas alakíthatóságára.

Mielőtt építesz, érdemes időt szánni a mobilizálható, alakítható terek tudatos, átgondolt tervezésre, hogy találkozni tudjon a részletekben rejlő kiváló minőségű funkcionalitás és az esztétikum.
„A modern munkahely ma már nem csupán egy fizikai tér, hanem stratégiai eszköz, amely alakítja a vállalati kultúrát, támogatja a munkavállalók jólétét és ösztönzi a hatékonyságot. A hibrid munkavégzés korszakában különösen fontos, hogy a terek rugalmasak és emberközpontúak legyenek, képesek legyenek alkalmazkodni a változó igényekhez. Az átlátható, innovatív és esztétikus belső világok nem csak komfortot nyújtanak, hanem versenyelőnyt is jelentenek a munkaerőpiacon, és hosszú távon is fenntartható értéket teremtenek partnereink számára.”
(Simó Botond, a SIMO GROUP alapítója)
